Search This Blog

Wednesday 21 September 2022

کارگاه آشنایی با افزایش رویت پذیری و اثرگذاری تحقیقات

 Source: https://jtehran.com/classroom/2444

کارگاه آشنایی با افزایش رویت پذیری و اثرگذاری تحقیقات

  
مدت دوره:
2 ساعت
تعداد جلسات:
1 جلسه
روزهای برگزاری:
دوشنبه
زمان برگزاری:
09:00 الی 11:00
مهلت ثبت نام: 1401/08/05 - 9:30
فرصت باقیمانده ثبت نام:

35 روز 12 ساعت 5 دقیقه 4 ثانیه

تاریخ شروع: 1401/08/05
تاریخ پایان: 1401/08/05
قیمت دوره: 200,000 تومان

عنوان دوره: کارگاه آشنایی با افزایش رویت پذیری و اثرگذاری تحقیقات

مدت دوره (ساعت): 2 ساعت

روزهای برگزاری: پنج شنبه

ساعت برگزاری: 9 تا 11

تاریخ شروع دوره: 5 آبان ماه 1401

مدرس: دکتر نادر آل ابراهیم

پیش نیاز:

این کارگاه پیش نیاز ندارد اما داشتن حداقل یک مقاله در ژورنالهای معتبر ایندکس شده در اسکوپوس  (SCOPUS) یا وب آف ساینس (معروف به آی اس آی) (Web of Science) می تواند باعث بهره برداری بیشتر شرکت کنندگان شود.

دوره ویژه چه کسانی است؟

سیاست‌گذاران دانشگاه، محققین،اساتید، و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که تمایل به ارتقاء رتبه علمی خود و دانشگاه را دارند، مخاطبین اصلی این دوره می‌باشند. علی الخصوص محققانی که حداقل یک مقاله معتبر در نشریات بین المللی چاپ نموده‌اند و تا کنون استناد مورد انتظار را دریافت ننموده‌اند.

معرفی دوره:

طبق مقاله ای که در مجله نیچر (Nature) در سال 2014 منتشر شده ،(nature.com/top100, 2014)، بیش از 43% از مقالاتی که در نشریات ایندکس شده در وب آف ساینس (Web of Science) به چاپ رسیده هرگز مورد استناد قرار نگرفته‌اند. بطور قطع کیفیت مقالات دلیلی بر بی‌توجهی سایر محققین نبوده، بلکه عدم اطلاع از وجود چنین مقالاتی؛ علت اصلی عدم استنادات بوده است. چاپ یک مقاله در یک نشریه معتبر علمی تنها نیمی از راه نشر آن است، بخش اعظمی از فرآیند نشر مقاله، مربوط به رویت‌ پذیری آن مقاله می باشد. استفاده از ابزارهای پژوهشی مناسب می تواند به محقق کمک کند تا نتیجه کار خود را در دسترس سایرین قرار داده و در نهایت، مقاله‌اش استنادات مناسبی بگیرد. سهم استناد به مقالات تاثیر شگرفی در رتبه‌بندی محققین و دانشگاه‌ها دارد. بنابراین با افزایش اثرگذاری مقالات به ارتقا رتبه علمی فرد و دانشگاه کمک شایانی خواهد شد.

در کارگاه آشنایی با افزایش رویت پذیری و اثرگذاری تحقیقات، محققین با ضرورت افزایش رویت پذیری آشنا و قادر خواهند بود تا میزان رویت پذیری کارهای تحقیقاتی خود را اندازه گیری و نقاط ضعف احتمالی را کشف و جهت رفع آن اقدام نمایند.

در باره مدرس دوره:

دکتر نادر آل ابراهیم مشاور ارشد در حوزه افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات و مدرس مهارت های پژوهشی در سطح ایران و بین المللی می باشد. دکتر نادر آل ابراهیم اکنون بعنوان مشاور ارشد در حوزه افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات مشغول به فعالیت می باشد. ایشان همچنین بعنوان استاد مدعو دروس مهارتهای پژوهشی را برای دانشجویان دوره دکتری ارائه می نمایند. دکتر آل ابراهیم دکتری خود را درسال 2012 از دانشگاه مالایا (University of Malaya) کشور مالزی در رشته مدیریت تکنولوژی اخذ نموده و پس از آن حدود پنج سال به عنوان هیئت علمی این دانشگاه مشغول تدریس بوده و همزمان با مرکز خدمات پشتیبانی محققین، در حوزه افزایش رتبه دانشگاه فعالیت می نمودند. ایشان علاقه مند به تحقیق در زمینه مهارتهای الکترونیکی، ابزارهای پژوهشی، علم سنجی، رتبه بندی دانشگاه ها، و تیم های مجازی تحقیق و توسعه برای تولید محصول جدید می باشد.

دکتر آل ابراهیم بعنوان مبدع Research tools  و توسعه دهنده ابزارهای بازارسازی تحقیقات علمی در منطقه شرق آسیا شناخته شده است. استفاده از Research tools  به محققین کمک می نماید تا در زمان کوتاه تر و با دقت بیشتر مستندات علمی را تامین؛ تولید؛ چاپ و در نهایت به رویت همگان برسانند تا از این رهگذر حداکثر استنادات ممکن را جذب نمایند.

دکتر آل ابراهیم تا کنون بیش از یکصد مقاله در نشریات و کنفرانسهای بین المللی ارائه کرده است و یکی از نویسندگان کتاب “مدیریت و راهبری دانشگاههای خلاق” بوده است. وی تا کنون صدها کارگاه آموزشی بصورت حضوری و آنلاین در کشورهای مختلف مانند مالزی، عراق، ویتنام، عمان، آفریقای جنوبی، کرواسی، آلمان، ترکیه، پاکستان و هندوستان برگزار نموده است.

 

No comments:

Post a Comment